Week #13 – weekendje weg!

Met de kids beiden verzorgd, kon ik vrijdagmiddag met een gerust hart rond 2 uur vertrekken richting onze bestemming. Ik had eerlijk gezegd geen idee waar we naar toe gingen, ondanks dat ík degene was die geboekt had LoL
We hebben het adres in getypt en zagen dat het bijna 2,5 uur rijden was, wat ik persoonlijk wel fijn vind want ik hou van lange auto ritten.
Uiteindelijk kwamen we aan in Hulshorst, Apollo Hotel Veluwe de Beyaerd was onze eindbestemming en een paar kilometer voordat we daar waren, reden we gewoon langs de Zwaluwhoeve !! 😮
De fucking Zwaluwhoeve !!
Een sauna waar ik altijd al een keer naar toe wilde gaan.. en daar had ik nu dus een paar kilometer vandaan een hotel geboekt met iemand die totaal niet van sauna’s houdt en daar ook echt niet heen wilt.
Heb ik weer 😦
Het hotel zelf was super, hele mooie accomodatie, heel gezellig en zag er echt uit alsof je op vakantie was. Buiten was een zwembad die vanaf juni geopend is en een mooi stukje tuin erbij. Onze kamer was prima in orde, ruim, schoon, mooie badkamer (met douche en apart bad), maar alleen de bedden waren wat zacht (bedden blijft altijd een probleem in hotels 🙂 ).20170331_162901
Nadat we even onze spullen hadden neer gekwakt, zijn we een stuk gaan lopen met als doel een café te vinden zodat we een kopje koffie konden drinken.
We hebben ongeveer een half uur gelopen, zijn door een dorp gelopen die een kerk, dorpshuis en een pinautomaat had.. maar geen café, brasserie of restaurant.
Dus zijn we in de miezel regen weer terug naar het hotel gelopen en daar hebben we in de bar een lekker cappuccino gedronken. 20170331_180610
De wandeling was wel lekker, ondanks dat het een beetje nutteloos was 😛

Na de cappuccino zijn we voor de open haard gaan zitten, in heerlijke chesterfield stoelen en toen vroeg ik de meneer achter de bar voor een Veluws Schavuitje.
“Één veluwse schavuit dus?”
Één ? Excuse me ?
“Nee! Ik ben een echte vrouw, ik drink ook bier! dus 2 schavuitjes!”
En hoppa… de toon was gezet hahahahahaha. 20170331_183943
Het biertje was niet zo lekker maar we hadden het enorm naar onze zin dus maakte ons eigenlijk helemaal niks uit. Na wat gekletst te hebben zijn we in het hotel gaan eten en daar hebben we een heerlijke hamburger gegeten (hoe kan het ook anders). De man die onze bestelling op nam zei dat het nogal een grote hamburger was dus raadde ons af om nog brood vooraf te nemen. Dat hebben we dan ook niet gedaan maar toen we de hamburger kregen moesten we wel even lachen. 20170331_195125Die man had duidelijk geen idee wie hij in zijn restaurant had zitten LoL.
Toen we halverwege waren kwam hij naar onze tafel en vroeg of hij teveel gezegd had.
Bart keek mij aan en ik zei: “Nou.. wij zijn goede eters dus dit is niet echt een probleem voor ons.”
De man was gepikeerd door ons tegenspreken en is ook niet meer naar onze tafel gekomen Whahahahaha! Uit principe hebben we ons bord ongeveer schoongelikt, zodat hij kon zien dat we echt ALLES op kregen 🙂
Het was overigens wel een hele smakelijke burger!
Na het eten zijn we gaan uitbuiken op de kamer, we zijn neer geploft op bed en zijn niet meer opgestaan!
Bart viel al vrij snel in slaap en ik heb nog wat tv geloerd.

Zaterdag zaten we rond 9 uur aan het ontbijt en dat was echt lekker ! Heerlijk vers brood die je zelf kon snijden, broodjes, croissantjes, chocoladebroodjes, yoghurt in verschillende smaken, vers fruit, muesli, cornflakes, crackers, komkommer, tomaat en paprika die je zelf kon snijden.. boh! Heaven!
Ik hou van uitgebreid en lang ontbijten en dat hebben we dus ook gedaan. 20170401_085128
Daarna zijn we nog even naar de kamer gegaan en heeft Bart nog een oogje dicht geknepen. Die jongen was zo moe, ik had gewoon met hem te doen. Dus toen hij in slaap was gevallen ben ik even gaan lezen en rond een uur of 12 zijn we in de auto gestapt.
Het was de bedoeling dat we een lekker lang stuk gingen wandelen want het is daar een prachtige omgeving.  Maar het kwam werkelijk met bakken uit de hemel.. geen regenbuitje maar de pleuris was gewoon uitgebroken ofzo 😦20170401_122150
Bart heeft een dorp verderop een aantal maanden gewoond en we zijn dus naar zijn huurder van toen gereden die bij toeval ook nog thuis was. Daar hebben we een kopje koffie gedronken, een uurtje gekletst en daarna zijn we naar een AH gereden waar we wat toastjes en lekkers gekocht hebben. Bij gall en gall heeft Bart nog een fles Malibu gehaald en nadat we nog 2 broodjes gekocht hadden, zijn we in de regen weer terug naar het hotel gereden.
Onderweg hield het op met regenen en begon het eindelijk weer wat op te klaren. Ik merkte aan Bart dat hij echt geen zin meer had om te gaan wandelen of iets anders te doen dus vanaf een uur of 3 zaten we op de kamer.

Veel gepraat, film gekeken, gelezen, geslapen (Bart, not me!) en nog meer gepraat.
Ik vond het niet erg om de hele middag en avond op de kamer te blijven, (Bart heeft dat wel 100x gecheckt hahahaha) ik had ook echt wel behoefte aan rust en doordat ik veel kon lezen en chillen ben ik ook echt wel aan mijn rust gekomen. Mijn roomy had het duidelijk meer nodig dan ik en de gesprekken en rust van dit weekend hebben hem oprecht goed gedaan!

Ik ken Bart nog niet zo lang, we hebben elkaar pas een keer of 4 gezien maar het klikt gewoon bijzonder goed tussen ons en we waren ook totaal op ons gemak bij elkaar.
Het is absoluut een aantrekkelijke vent en ondanks dat we gewoon in ons nakie hebben geslapen en rond gelopen, ligt onze klik totaal anders. Dat was echt wel fijn hoor, gewoon mijzelf kunnen zijn zonder dat er gelijk met bepaalde blikken naar je gekeken wordt (al weet ik zelf ook wel heel goed dat ik er niet meer uitzie om van te kwijlen 😛 ).
En het was ook wel fijn te merken dat Bart zich net zo op zijn gemak voelde (en dat ik ook naar zijn billen kon kijken zonder gelijk ideeën te krijgen 😉 )
Dat maakte de dag op de hotelkamer ook echt wel super gezellig.
We hebben ’s avonds toastjes gegeten en met alle zooi die ik nog meegenomen had, kwamen we de avond ook wel door zonder nog een restaurant te zoeken.

Rond half 11 vielen mijn ogen dicht en zijn we gaan slapen.

Zondag hebben we weer een lekker ontbijtje genomen en zijn we na het ontbijt weer richting huis gereden. Rond 12 uur waren we thuis en nadat ik even als een ware huisvrouw (ahum) door het huis ben gerend, zat ik om half 3 klaar voor de wedstrijd Ajax-Feyenoord.
Daarna heb ik wat eten gemaakt en gewacht op mijn kindjes die weer thuis kwamen.

Het was een heerlijk weekend, vol ontspanning, fijne gesprekken en hele leuke momenten 😛
Bedankt Bart, je bent een heerlijke vent!

XmelX

8 thoughts on “Week #13 – weekendje weg!