Week #17 – VAKANTIE !!

..de taxi was mooi op tijd! Kwart voor 3 kwam hij aanrijden en wij waren allemaal klaar om te gaan. De kinderen waren goed wakker, Mike had gewoon in zijn bed geslapen en Kyra en ik hebben de hele avond/nacht op de bank gelegen, geprobeerd te slapen maar daar waren we niet echt in geslaagd.
Een uurtje later waren we op het vliegveld, Maaike had ons al online ingecheckt dus we moesten alleen de koffers afgeven en dat was zo gepiept.

We zijn wat rond gaan lopen en uiteindelijk bij de gate gaan zitten.20170423_044355We hadden geen vertraging dus alles verliep nog volledig volgens plan.
Om 05:50 vertrokken we richting Turkije.
10:25 waren we in Antalya (lokale tijd) en dit keer hadden we minder geluk bij de bagage.
Het duurde echt mega lang! Die koffers leken een eeuwigheid op zich te laten wachten en bijna een uur later hadden we dan eindelijk alles bij elkaar. Gelukkig hadden we vrij snel onze bus naar het hotel gevonden en uiteindelijk kwamen we om half 1 in het hotel.
Na het inchecken zijn we eerst de bagage gaan opruimen. We waren positief verrast over de grootte van de het hotel en de kamers, echt enorm groot was het!

Nadat we de koffers hebben geleegd, zijn we het hotel gaan onderzoeken en hebben Kyra en ik direct een afspraak gemaakt voor deΒ Hamam!
Gezwommen hebben we die dag nog niet, er stond een behoorlijke wind en ik was een beetje bang dat het weer ons in de steek zou laten deze vakantie, maar gelukkig viel dat reuze mee πŸ˜‰

Om 7 uur hebben we gegeten en dat was werkelijk heerlijk! Het was ook fijn dat het nog niet zo druk was in het hotel en je dus nergens hoefde te wachten of aan te sluiten. Na het eten zijn we nog even gaan kletsen in de lobby en hebben we uiteraard onze eerste cocktail gedronken! DSCN0997 (1)
Maar we zijn vroeg ons bed in gesprongen, want het was een hele lange dag!

Maandagochtend.. 7 uur. Mijn ogen kraken open en ik zie mijn 2 kiddies nog lekker slapen. Heel zacht ben ik uit bed gekropen, gewassen en aangekleed, boekje gepakt en de kamer uit geglipt. Ik ben naar de ontbijtzaal gegaan, heb een kopje cappuccino gepakt en buiten op het terras gaan zitten.

20170426_074717

Na even genoten te hebben van het uitzicht ben ik gaan schrijven en na 3 koppen cappuccino ben ik rond 8 uur weer terug naar de kamer gegaan. Om half 9 hebben we met zΒ΄n allen ontbeten en daarna zijn we in onze zwemkleding gesprongen en hebben we een plekje gezocht bij het zwembad en daar zijn we ook de hele dag gebleven πŸ™‚

Om 7 uur zijn we weer gaan eten en nadat ons buikje weer vol was, hebben we in de lobby nog wat idioot gedaan tot een uur of 10, toen was het weer mooi geweest (zeker voor de kleine man) en zijn we gaan slapen.

Dinsdag en Woensdag waren veelal hetzelfde, lekker genoten van het mooie weer, gezellig van de glijbanen af, af en toe even naar het strand, onze dagelijkse ice cappuccino, gezellig avondeten, gekken in de lobby en redelijk vroeg ons mandje in.

Donderdag zijn we naar de markt in Manavgat gegaan. Ik kan echt niet naar Turkije gaan zonder zo vaak mogelijk naar een markt te gaan. Mijn kinderen worden er gek van, maar ik vind het heerlijk! We hebben ook al echt veel gekocht hahahahaha, waarschijnlijk redt mijn budget het niet πŸ˜›
In de avond kwam de rest van de groep aan, rond 21:15 uur konden we ze eindelijk begroeten met een welkomscocktail en vanaf dat moment was de groep van 10 man compleet!

Vrijdag hebben we dus met 10 man aan het water gelegen en er zat gelijk meer leven in. Er zat altijd wel iemand in het water (meestal Mike en Daan) en het was gewoon gezellig.
Tijdens het avondeten zijn we ook samen gebleven, zoals elke avond eigenlijk wel. Dat is wel zo gezellig als je met zo’n groep op vakantie bent!

Zaterdag wilde ik lekker even een ochtend aan het strand liggen, maar na een uurtje kwam Mike al aanhuppelen.. hij wilde graag van de glijbaan en er wilde verder niemand mee. Dus heb ik mijn spullen maar gepakt en ben ik met hem gaan glijden πŸ™‚
Na het avondeten zijn we weer het strand op gelopen

en dat was echt hilarisch!
Thomas, Maaike en Kyra zijn al vrij vroeg afgehaakt, maar wij zijn verder gelopen over het strand, helemaal tot we bij een ander hotel aankwamen. Daar zijn we doodleuk naar binnen gelopen, hebben even langs de bar gelopen, langs het zwembad, een gedeelte binnen bekeken, maar een paar van ons kregen toch een beetje knijp en toen zijn we maar terug gelopen πŸ™‚
We hadden eigenlijk wat drinken moeten bestellen maar dat durfden we allemaal niet zo goed πŸ˜›

Zondag was een bewolkte dag, de zon wilde niet echt doorkomen en dat maakte het gelijk wat frisjes. Ik ben alleen even in de zee gaan zwemmen en samen met Tim, Dominique en Kyra hebben we nog even bij de shisha lounge gezeten

Dat was wel lekker op zo’n dag. Lekker chillen, ice cappuccino erbij en gewoon doen waar je zin in hebt. Mike is uiteraard wel nog gaan zwemmen maar die jongen zwemt nog als het regent! πŸ˜›
Thomas, Tim en Dominique hebben nog waterpolo gedaan, die waren dus ook zo gek om het water in te gaan hahaha

’s Avonds hadden we een etentje gepland bij het Italiaans Γ  la carte restaurant (je had keuze uit 5 restaurants), maar ik vond het persoonlijk niet zo lekker.

we zijn echt heel slecht in groepsfoto’s ! πŸ˜›

We kregen 5 gangen dus ik dacht dat het wel een gezellige, lange avond zou worden maar het tegendeel was waar. Je had de ene gang nog niet op of ze kwamen al aan met de volgende! Het ging gewoon veel te snel, tijd om tussendoor even te relaxen en kletsen had je niet, want je was gewoon continue aan het eten. Ineens begon Kyra te kuchen en kriebelen en zag ik dat ze pesto op haar bord had. In pesto zitten cashewnoten en laat ze daar nou allergisch voor zijn! Dus ze is even naar buiten gegaan, heeft wat rond gelopen en gedronken en heeft het toetje maar over geslagen…
Dat was wel jammer, maar ach.. het was weer eens wat anders dan het buffet πŸ™‚

En zo zit de eerste week er al weer op..
De eerste laag bruin ligt er al goed op, ik heb inmiddels al 2 boeken gelezen en aan de derde begonnen, maar volledig ontspannen ben ik helaas nog altijd niet.
Zelfs hier krijg ik mijn hoofd niet stil en heb ik moeite met afschakelen.
Nog één week te gaan, dat moet toch wel lukken !!

XmelX

11 thoughts on “Week #17 – VAKANTIE !!

1. Ik doe altijd pijnboompitten in de pesto….cashew?
    Heeeerlijke week. Maar dat afschakelen he… Ik deal vaak met mijzelf dat ik op vaste tijden internet er even op zet. Verder niet. Telefoon hoort niet standaard in mijn handtas thuis. Denk er maar eens over. Maar je moet er je eigen weg in vinden he. Kus, lief mooi mens xxxx

Liked by 1 persoon

• Ik heb eind van de eerste week ergens mijn wifi en telefoon uit gezet. Gek genoeg gaf mij dat niet meer rust ofzo maar in de avonden is het wel sneu als je naar een rits van mensen kijkt die alleen maar op de telefoon hangen hahahahahaha.
      Hij gaat in de weekenden vaker uit nu, ik heb hem altijd bij me omdat ik geen horloge heb maar dan haal ik er wel eentje..