Week #17 – Gündogdu part one

Zondag 22 april
De vakantie is nu echt begonnen! Rond half 2 in de nacht zaten we in de auto onderweg naar Düsseldorf en we waren veel te vroeg daar LoL. We moesten nog dik een uur wachten voordat we onze bagage konden inchecken en die tijd hebben we op een bankje doorgebracht (als een stel zwervers hahaha).20180422_024432 (Klein)
Nadat alles was ingecheckt zijn we doorgelopen, koffie gegrepen en gewacht tot we het vliegtuig in konden. We waren allemaal doodmoe, aangezien we midden in de nacht zijn vertrokken en geen van ons echt geslapen had (behalve Mike uiteraard). Dit resulteerde ook in 2 kinderen die al voor het opstijgen sliepen en de andere die normaal nooit slaapt in een vliegtuig (of een auto), ineens ook zat te slapen.20180422_083137 (Klein) (1) Ik probeerde ook te slapen, maar mijn hoofd sloeg de hele tijd van links naar rechts, waardoor ik elke keer wakker schrok LoL. Zal vast grappig hebben uitgezien, maar inmiddels hadden mijn wallen zelf al wallen gekregen en toen we op het vliegveld in Antalya dik een uur hebben moeten wachten op onze bagage, was ik er wel klaar mee! Ik was blij toen we in de bus zaten die ons naar het hotel bracht, de rit zou ongeveer 45 minuten duren dus dat was mijn moment om even mijn ogen te sluiten. Gesloten waren ze wel, maar geslapen heb ik niet. Er zaten een aantal Brabanders achter mij en hemeltje lief 😮 die hielden nog geen 10 seconden hun mond. Het was zelfs zo erg, dat Mike mij ineens aan keek en ik in zijn ogen frustratie en bijna woede zag!
“Boh mam! Houden die nooit hun mond!” zei hij ineens zonder gêne.
Heerlijk jong 🙂
Totaal uitgeput kwamen we om 12 uur aan in het hotel en het inchecken was zo gepiept. We werden naar onze kamer gebracht en nadat we onze koffers op bed hadden gegooid en even andere kleding aan hadden gedaan, zijn we een hapje gaan eten. Nadat een aantal uitgehongerde tieners hun buikje rond hadden, zijn we de Spa gaan opzoeken, want het eerste dat we doen als we in Turkije zijn, is de Hamam. De afspraken waren gemaakt en daarna zijn we de koffers gaan uitpakken. Semm en Kyra hadden om 15:00 uur de afspraak voor hun Hamam en Mike en ik om 18:00 uur, dus terwijl die twee verwend werden, zijn Mike en ik uiteraard naar het zwembad vertrokken. De eerste duik was een feit en we hebben even een uurtje gepoedeld, waarna we weer naar de kamer zijn gegaan om even te chillen. Ik sliep bijna… toen Semm en Kyra binnen kwamen *zucht*
Ze hadden enorm genoten van de Hamam en toen was het onze beurt. Voor Mike was het de eerste keer dat hij de Hamam deed en hij vond het wel spannend. Achteraf zei hij dat hij het lekker vond, zeker de massage, maar dat het scrubben soms wel pijnlijk was 😛
Nadat we ons avondeten genuttigd hadden, zijn we nog wat gaan wandelen buiten het hotel en niet geheel onverwacht, lagen we rond 21:00 uur al in bed.
Deze dag is een beetje als een waas aan mijn voorbij gegaan, want ik was echt te moe om alles op te slaan.

Maandag 23 april
Ik werd pas om half 8 wakker en kon met recht zeggen dat ik heerlijk geslapen had. Rond 9 uur zaten we met z’n allen aan het ontbijt en om 10 uur zat ik bij een bijeenkomst van de reisleider die ons info gaf over excursies en dergelijke. Het duurde nogal lang, dus na 40 minuten zijn wij weer vertrokken en hebben de kinderen alles gepakt om naar het zwembad te gaan. Ik heb mijn hardloopkleding aan gedaan en ben eerst gaan rennen in de gym. 20180423_115216 (Klein)De loopband was een beetje antiek en had een eigen leven zo leek het wel. Het tempo ging ineens sneller, of hij zette ineens een klim in.. heel apart!

Daarna ben ik uiteraard ook naar het zwembad gegaan en na een heerlijke afkoeling zijn we eens naar het strand gelopen. Dat zag er net zo top uit als het zwembad. Genoeg bedjes, beach volleybal velden, zandstrand, watersportactiviteiten en een klein restaurant waar je kon eten. De rest van de middag hebben we aan het zwembad gezeten en na het avondeten zijn we weer buiten het hotel gaan wandelen. Op 300 meter van het hotel was een kleine bazaar die heel gezellig was en waar ik gelijk een vest gekocht heb. Dat koop ik elk jaar in Turkije, een nieuw vest 😀 Mike had ook een Hugo Boss pak gekocht, Semm en Kyra beiden nog een shirt en zo was onze vakantie dan echt begonnen 😉

Dinsdag 24 april
Vandaag hadden we ons eerste tripje gepland. Semm en Kyra ging crossen op een quad en Mike en ik gingen datzelfde doen in een buggy. Het kostte wat moeite om Mike te overtuigen, maar toen we eenmaal met bandana en bril in de buggy zaten, vond hij het allemaal wel heel stoer.

Het was ook echt gaaf! We zijn over enorme stenen moeten rijden, bergjes af en op, door water heen waardoor we echt tot op onze onderbroek nat werden en hebben door een geweldig natuurgebied mogen rijden. Ondanks dat Kyra nog een klein ongelukje had door een idioot die voor haar reed, was dit ook voor hun een ervaring die ze niet hadden willen missen.

Ze is na de korte pauze bij Semm achterop gegaan, omdat ze zich toch wel bezeerd had aan haar been (ik was al lang blij dat ik niet weer met haar naar het ziekenhuis moest!!). Nadat we weer in het hotel waren, moesten we ons echt eerst even douchen, want de stof zat werkelijk overal! De rest van de middag hebben we zwemmend doorgebracht. Het avondeten was hilarisch, we hebben echt in een deuk gelegen en na het eten zijn we weer richting de bazaar gelopen. We vonden een leuke Shisha bar waar we zijn gaan zitten en spelletjes hebben gedaan.

De eigenaar was een geweldige man, we werden op onze wenken bediend en hebben echt een top avond gehad!

Woensdag 25 april
Voor het eerst deze vakantie ben ik om 7 uur de kamer uit geslopen en heb een plekje buiten op het terras gezocht waar ik kon zitten met een kop koffie en mijn boekje. Ik heb heerlijk een uurtje gezeten en geschreven en daarna zijn we met z’n allen gaan ontbijten.
In plaats van het zwembad, zijn we vandaag naar de zee gegaan en het was weer een heerlijke dag (elke dag tot nu toe zo’n 30º). We zijn direct de zee in gegaan en die was nog best fris. Mike en mij deert dat totaal niet, dus wij doken er gelijk in en ik stond er eigenlijk wel van te kijken dat Mike de zee in ging, want dat doet hij normaal niet. Hij genoot er zelfs van! Heerlijk om te zien. Semm en Kyra vonden het toch wel kou 😛

Nadat we weer naar het bedje zijn gegaan, zijn Mike en Semm een zandkasteel gaan bouwen (voor zover dat mogelijk was).DSCN1575 (Klein) Na een paar uur aan de zee, vond hij wel weer genoeg en wilde hij graag naar het zwembad. Ik kan echt de hele dag aan het strand liggen, maar ik snap dat een 9-jarige liever van de glijbanen wil gaan, dan in zee zwemmen waar verder weinig te doen is. Dus zijn we rond de middag weer naar het zwembad verplaatst en zijn Mike en Semm ook nog naar de kapper gegaan. Er stond namelijk een fotoshoot op de planning (vreselijk!) en de mannen moesten nodig geknipt worden. Om 17:00 uur stonden we klaar voor de fotograaf en ik had enorm veel lol in het kijken naar de poses die de kinderen moesten aannemen 😛 Hij wilde mij ook alleen fotograferen maar daar heb ik dus snel Nee tegen gezegd. Ik wilde alleen een foto met z’n allen en voor Semm en Kyra was het belangrijk dat ze een paar leuke met hun tweetjes hadden. Na bijna 3 kwartier van kwelling waren we dan eindelijk klaar 😛
We konden na het eten gelijk de foto’s zien, maar voordat we dat deden zijn we eerst eens in de Game room gaan kijken. Daar hebben we wat spelletjes gedaan (je voelt je gewoon weer kind in zo’n hal 😀 ) en daarna hebben we de foto’s bekeken en een kleine selectie gemaakt.

Na een paar korte spelletjes zijn we vroeg gaan slapen want morgen moeten we er weer vroeg uit.

XmelX

14 thoughts on “Week #17 – Gündogdu part one

1. Heerlijke vakantie story!
    Voor wallen kun je tegenwoordig in bijpassende kleuren pushupp bh-tjes kopen.
    Ik draag de azuurblauwe.
    De bandjes om je oren en gaan met die banaan.

Liked by 1 persoon

2. Serieus? Jij gaat hardlopen op vakantie? Girrrrrrrl, je wordt nog gekker dan ik 😀 Respect, mens 😉
    Argh, zulke foto’s… I feel ya. Ik spring ook altijd meteen weg 😀 Maar wel mooi eindresultaat, hoor! 😉