Week #17 – Gündogdu part two

Donderdag 26 april
Om half 8 waren we allemaal wakker en zijn we gaan ontbijten. We wilden naar de markt in Manavgat en daar moet je gewoon vroeg naar toe gaan, dan ben je de drukte en de warmte voor. De man die onze excursies heeft geregeld, Musti, heeft ons naar de markt gebracht, wat ontzettend lief was want met de dolmus (busje) duurt de rit 45 minuten en kost maar € 1,00 en met een taxi ben je er zo maar ben je wel gelijk € 30,- lichter. Wij waren Musti dus erg dankbaar! Hij zette ons op een plek af, waar hij ons ook weer kwam ophalen als we klaar waren.
Ik vind die markten altijd heerlijk. De geuren van kruiden, lekker vers fruit, thee, noten en natuurlijk kleding, sieraden, tassen en wat je allemaal maar wensen kan. We hadden al heel snel de handen vol met tassen en we zagen en telkens weer nieuwe leuke dingen 🙂 De kinderen hadden het rond half 12 helemaal gehad (vooral door de warmte) terwijl ik nog makkelijk een aantal uur had rond kunnen lopen. Maar uiteraard ga ik ze dat niet aan doen en werden we rond de middag weer opgehaald.

DSCN1585 (Klein)

Productief dagje shoppen 😀

Nadat we onze badkleding aan hadden gedaan, zijn we allemaal direct in het zwembad gesprongen. Zelfs Kyra! 😛
Zo hebben we een paar uur lol gehad en weer genoten van een relaxte middag.

Na het avondeten hebben we ons nog opgehouden in de Game room en iedereen was al heel vroeg gaar. Aangezien er morgen weer een excursie op de planning stond en we weer vroeg eruit moesten, zijn we ook op tijd ons bed in gesprongen.

Vrijdag 27 april
Om half 9 werden we opgehaald voor de Vip trip en na anderhalf uur ofzo hadden we eindelijk iedereen opgehaald. Het was niet echt een leuke groep mensen, als er Russen bij zitten dan hou ik mij sowieso lekker bij mezelf. De eerste stop was een van de grootste moskeeën in de omgeving. Ik was nog nooit een moskee in gegaan en vond het heel interessant. Kyra ook, beiden stonden we met open mond en bewondering te kijken naar dit immense bouwwerk. Het zag er prachtig uit en ik vond het echt geweldig om daar eens binnen te mogen kijken.

Vervolgens gingen we naar de watervallen van Manavgat maar daar waren we vorig jaar al geweest en die waren niet zo heel fascinerend, dus we zijn naar de overkant gelopen en hebben daar wat thee gedronken. Daarna ging de rit verder richting naar de Antiek stad in Side. Hiervoor moesten we de bergen in en die rit was op zich al spannend. Zeker als er een tegenliggende bus komt en je op centimeters van de afgrond rijdt.. 😮
We hebben het overleefd en eenmaal in de ruïnes aangekomen, zijn we ook hier vol interesse doorheen gelopen.

Ongelooflijk dat zoiets als bestaat vanaf 1200 voor Christus.

Daarna hadden we een pauze bij een leuk plekje, waar we even lekker konden chillen. De omgeving was prachtig en je kon de bramen zo uit de bomen plukken en opeten. Nadat we nog een stuk zijn doorgereden, weer hoger de bergen in richting het stuwmeer de Green Canyon. Dit was een prachtige rit, je zag de Manavgat rivier overgaan in de Green Canyon doordat de rivier blauw was en de Green Canyon groen (offcourse!). Prachtig beeld was dat.

Bij de GC hebben we een lunch gekregen en zijn daarna met de boot het stuwmeer op gegaan. Na een half uurtje varen werd de boot stop gezet en mochten we zwemmen. Mike en ik hadden zo onze kleren uit en sprongen er als eerste in.

Natuurlijk moest een irritante rus die de hele dag alleen maar bier aan het drinken was, ook heel stoer het water in duiken, maar hij was er binnen 15 seconden weer uit omdat het heel koud was! Ik had natuurlijk de grootste lol en heb lekker een kwartiertje met Mike rond gezwommen, koud of niet, dit maken we niet vaak mee 😀
Terug aan land zijn we nog langs de grote dam gereden en als je daar staat te kijken dan voel je je echt heel klein! Jemig wat is dat enorm zeg! Na nog een korte stop bij een sinaasappelplantage zijn we weer richting hotel gereden en om kwart voor 6 kwamen we daar aan. We hebben gedoucht, zijn gaan eten en waren er al heel snel klaar mee. Het was een hele interessante maar zeer vermoeiende dag!

Zaterdag 28 april
Uitslapen!
Dat stond op de planning vandaag. Jammer alleen dat Mike en ik om half 7 al wakker waren. Mike is lekker in bed blijven liggen en ik ben om 7 uur weer een plekje buiten gaan zoeken. Na het ontbijt zijn we eerst naar Musti gegaan, want de vip tour van vrijdag had toch wat dingen die we niet zo prettig vonden en nadat hij zijn excuses had aangeboden, zei hij dat Semm en Kyra een dag de scooter mochten lenen zodat ze wat konden toeren. Top vent is dat, echt!
Daarna zijn de kinderen weer naar het strand gegaan. Mijn planning was om wat te gaan rennen, maar helaas waren de antieke loopbanden bezet, dus kon ik mij heel snel tot de kinderen voegen. Ik ben gelijk met Semm en Mike de zee in gegaan en daar heb ik nog wat gesnorkeld.

2 visjes heb ik gezien.. en een schoenzool 😛
Terwijl we op het bedje lagen konden we ook genieten van een beach volleybal toernooi en hebben we rond de middag nog wat gegeten. Daarna zijn Semm en Kyra op de jettski de zee op gegaan, maar de zee was echt ruig!

Door de golven klapten ze telkens omhoog en vielen ze er nog bijna af. Toen ze weer aan land kwamen zag ik dat Kyra het helemaal niet leuk vond en het feit dat ze zelf niet aan het stuur heeft gezeten, zei mij ook al genoeg. Het was doodeng! Jammer van het geld, dat wel 😦
Ik ben daarna met Mike naar het zwembad gegaan en die twee zijn nog op het strand gebleven. Nadat Semm en Kyra zich weer bij ons hadden gevoegd heb ik nog een poging tot rennen gedaan, maar alweer stonden er mensen op.. goddamn! Ik ben nog een kwartiertje bij de kids gaan zitten en bij poging 3 was het dan eindelijk raak 😀
Het was een zware run, want het was echt benauwd, maar de 30 minuten toch volbracht (big hooray for me!) Na het avondeten zijn we weer naar de Shisha bar gegaan en hebben weer een top avond gehad!

Zondag 9 april
Uitslapen.
Goeie planning hè 😉
Ik was uiteraard weer om half 7 wakker maar dat mocht de pret niet drukken. Semm en Kyra zijn vandaag met de scooter vertrokken en Mike en ik hebben een plekje bij het zwembad gezocht en ons geamuseerd met zwemmen en van de glijbanen gaan. Rond 1 uur waren Semm en Kyra ook weer terug en zijn we gaan eten bij de poolbar. Ik kreeg nog een heel mooi cadeautje van Semm en Kyra, omdat ik zoveel voor hun deed.. dat is toch te lief of niet ❤ 20180430_172932 (Klein)We zijn nog even bij de poolbar blijven zitten, hebben wat spelletjes gedaan en een paar biertjes gedronken. Bier drinken in de zon is best heftig LoL. Semm en ik liepen een beetje giebelend naar de bedjes en zijn maar even het water in gesprongen om weer een helder hoofd te krijgen 😉

Ik ben eerder naar de kamer gegaan omdat ik behoefte had om even alleen te zijn. Na een douche heb ik mijn boekjes en e-reader gepakt en ben ik naar de lobby gegaan. Daar ben ik in een bank gedoken en kon ik anderhalf uur verdwijnen in mijn wereld. Dat had ik even nodig 😀 20180429_170149 (Klein)Na weer een gezellig etentje in de avond, zijn we nog eens naar de Bazaar gegaan, dit keer op de scooter en scootmobiel 😛 Hilarisch was dat 😀

In de Bazaar hebben we nog een paar leuke dingen gekocht en zijn we daarna nog wat gaan drinken in de Shisha bar.
Helaas breken de laatste dagen aan op deze prachtige locatie.. :/